Koku Pazarlama

Koku Pazarlama, bir mekanda hoş bir koku yaymaktan ibaret değildir. Bir şirketin marka kimliğini alma, pazarlama mesajları, hedef kitlesi alma ve bu değerleri artıran bir koku yaratma sanatıdır.

Koku  insan davranışını etkileme ve anılarını anında tetikleme yeteneğine sahiptir. Koku diğer pazarlama ipuçlarıyla birleştirildiğinde, marka deneyimini artırabilir ve tüketicilerle uzun süreli bir bağlantı kurabilir.

Koku duyumuzun günlük duygularımızın% 75’ini etkilediğine inanılıyor. Koku veren koku bezleri ile duygu ve hatıraları düzenleyen limbik sistem arasındaki yakın bağlantı, koku alma duyusunun arkasındaki güçtür.

Burun içindeki koku alıcıları doğrudan beynin hafıza ve duygudan sorumlu olan bölümüne bağlanır. Bu nedenle kokunun sizi belirli bir zamana ve yere aktararak belirli bir hafızaya ya da hissi geri bağlama yeteneğine sahip olmasıdır.

İnsanlar yaklaşık 10.000 farklı kokuyu tanıyabilir ve daha dikkat çekici olanı, üç aydan sonra görsellerin yalnızca% 50’sinin aksine, bir yıl sonra% 65 doğrulukla kokuları hatırlayabiliriz. (Koku Enstitüsü).

 

“Günlük olarak oluşturduğumuz duyguların% 75’i kokudan etkileniyor. Görmenin yanında, sahip olduğumuz en önemli duyum bu. ”