PROFESYONEL KOKULANDIRMA SİSTEMLERİ

NEDEN KOKU ?
Günümüzün rekabetçi iş ortamında unutulmaz deneyimler yaratmak ve tüketicilerle duygusal bağlantılar kurmak, tüketici harcamalarını ve uzun vadeli marka sadakatini kazanmak için kritik öneme sahiptir.
Koku, tüm duyuların en güçlü ve duygusal olanıdır. Markalar, koku kullanarak tüketicilerle daha derin bir duygusal düzeyde bağlantı kurabiliyor ve böylece daha unutulmaz bir deneyim elde ediliyor.
Koku yeni müşteriler çekebilir, satışları, değer algısını, marka bilinirliğini ve müşteri memnuniyetini artırabilir.

Koku Gerçeği
Çalışmalar, çalışanların limon yağlarına maruz kalmaları halinde büro hatalarında% 54 şaşırtıcı bir azalma olduğunu tespit etti.

Koku Gerçeği

Ayakkabı satışı yapan hoş kokulu bir mağaza ile kokusuz bir mağazanın karşılaştırılması sonucunda, müşterilerin % 84’ünün ayakkabılarını hoş kokulu mağazadan satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir.- (Hirsch, Alan R. Koku ve Tat Tedavi ve Araştırma Vakfı)

Koku gerçeği

Ruh hali, hoş kokulu bir ortamda% 40 oranında yükselmektedir.

Kokulandırma sistemleri sonuçları, markanızı hatırlayan ve daha uzun süre oyalanan mutlu müşterilerdir. Akademik ve endüstri araştırması, kokunun dahil edilmesinin, tüketicilerin bir markayı nasıl gördükleri üzerinde derin bir etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Doğru ortam kokusu çözümü mağaza içi deneyimini geliştirebilir, tüketicileri perakende ortamlarında daha fazla zaman harcamalarına ve tüketici harcamalarını artırmalarına yardımcı olacak konforlu ve pozitif bir ortam yaratabilir.

Doğru aromayı dağıtmak marka kimliğinizi güçlendirebilir, müşterileriniz, çalışanlarınız ve misafirleriniz için mükemmel ortamı yaratabilir ve işinizi rakiplerinizden ayırabilir.

Bir danışmanlık firması, ABD merkezli ayakkabı markası New Balance’i Çinli müşterilere duyusal mağaza deneyimi ile tanıttı. Markanın mirasını ve işçiliğini yansıtmak için nostaljik bir ahşap ve deri kokusu kullanıldı. Müşteriler, başka yerlerdeki benzer büyüklükteki mağazalara kıyasla iki kat daha fazla para harcadılar, çünkü atmosfer onları oyalamaya başladı. “Bir müşteri ne kadar uzun süre bir mağazada kalırsa, o kadar fazla harcama yapar” (Eşit Strateji Danışmanlık Firması).

 

Koku Pazarlama, bir mekanda hoş bir koku yaymaktan ibaret değildir. Bir şirketin marka kimliğini alma, pazarlama mesajları, hedef kitlesi alma ve bu değerleri artıran bir koku yaratma sanatıdır.

Koku  insan davranışını etkileme ve anılarını anında tetikleme yeteneğine sahiptir. Koku diğer pazarlama ipuçlarıyla birleştirildiğinde, marka deneyimini artırabilir ve tüketicilerle uzun süreli bir bağlantı kurabilir.

Koku duyumuzun günlük duygularımızın% 75’ini etkilediğine inanılıyor. Koku veren koku bezleri ile duygu ve hatıraları düzenleyen limbik sistem arasındaki yakın bağlantı, koku alma duyusunun arkasındaki güçtür.

Burun içindeki koku alıcıları doğrudan beynin hafıza ve duygudan sorumlu olan bölümüne bağlanır. Bu nedenle kokunun sizi belirli bir zamana ve yere aktararak belirli bir hafızaya ya da hissi geri bağlama yeteneğine sahip olmasıdır.

İnsanlar yaklaşık 10.000 farklı kokuyu tanıyabilir ve daha dikkat çekici olanı, üç aydan sonra görsellerin yalnızca% 50’sinin aksine, bir yıl sonra% 65 doğrulukla kokuları hatırlayabiliriz. (Koku Enstitüsü).

“Günlük olarak oluşturduğumuz duyguların% 75’i kokudan etkileniyor. Görmenin yanında, sahip olduğumuz en önemli duyum bu. ”